کدبازان

آشنایی با اصطلاحات اوتیسم

تصاوير منتخب

آشنایی با اصطلاحات اوتیسم

Neurotypical (NT) - نوروتایپیکال به شخصی که در طیف اوتیسم نیست گفته می شود.
 
Allistic- آلیستیک به شخصی که مبتلا به اوتیسم نیست گفته می شود. اما ممکن است به مشکلات دیگر عصبی مانند اختلال یادگیری یا اختلال بیش فعالی دچار باشد.
 
Applied Behavior Analysis (ABA) - آناليز رفتاري كاربردي یک روش برنامه ريزي شده براي كودكان اوتيسمي پيش از دبستان مي باشد. در اين روش از تكنيكهاي مدل سازي و پاداش رفتارهاي مناسب و بي تفاوتي يا بي پاسخي به رفتارهاي نامناسب استفاده مي شود.
Asperger’s Syndrome (AS)- سندرم آسپرگربا آسیب در تعاملات اجتماعی و وجود فعالیتها و علائق محدود مشخص می گردد . تاخیر در شروع تکلم وجود دارد ولی در حقیقت مبتلایان مشکلات تکلمی کمتری دارند. هوش معمولاً طبیعی و یا بالاتر از طبیعی است.
 
Autism - اتیسم یا درخودماندگی - اتيسم طیف اختلال نافذ رشد  با نشانه هاي متفاوت است که ناتواني هايي در زمينه هاي مختلف از قبيل مهارتهاي ارتباط اجتماعي، مهارتهاي حرکتي درشت و ظريف و حتي گاهي مهارتهاي ذهني و رفتارهای تکرار شونده ايجاد مي کند
 
 
Autistic Disorderاختلال اوتیستیک - افراد با اختلال اوتیستیک دارای درجاتی مختلف اختلال در ارتباطات و تعاملات اجتماعی و رفتارهای محدود و تکراری هستند.
 
Autism Spectrum Disorders (ASD) - طیف اختلالات اوتیسم - واژه ای که در DSM-IV، تعریف شده است و شامل پنج زیر گروه اختلال اوتیستیک، اختلال آسپرگر، اختلال رت، اختلال تجزیه کودکی و اختلالات نافذ رشد است.
 
Childhood Disintegrative Disorder - اختلال فروپاشنده دوران کودکی - رشد حداقل در دو سال اول زندگی طبیعی است. اما بعد کودک کم کم به صورت جدی مهارتهایی که قبلاً داشته را از دست می دهد.
 
Diagnostic and Statistical Manual (DSM-IV) - راهنمای تشخیصی وآماری اختلالات روانی
 
 (DSM-IV) برای تشخیص بیماری‌های روانی مورد استفاده روان‌شناسان و روان‌پزشکان قرار می‌گیرد. این راهنما توسط انجمن روان‌پزشکی آمریکا به چاپ رسیده و تمام رده‌های مختلف اختلالات روانی هم در بزرگسالان و هم در مورد کودکان، پوشش می‌دهد. این راهنما یک راهنمای نظری نیست و عمدتاً بر روی تشریح و توصیف نشانه‌های بیماری، آمارهای مربوط به این که کدام جنس بیشتر در معرض آن بیماری قرار دارد، سن متداول ظهور بیماری، تاثیرات درمان و رویکردهای متداول درمانی، تمرکز دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها اصطلاحات اوتیسم

درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید... در اینجا به آشنایی در مورد بیماری اوتیسم و چگونگی مواجهه با افراد اوتیسمی میپردازیم...

جستجو

بایگانی

نويسندگان

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی